Verzending en retours

INFORMATIE OVER HET VERZENDEN

Al onze artikelen worden geproduceerd en gestockeerd in China. Door de kosten die we hiermee besparen, hebben we de mogelijkheid onze accessoires tegen goedkopere prijzen aan te bieden.

De verwachtte levertijd voor jouw bestelling bedraagt 12 werkdagen.

Mocht jouw bestelling enige vertraging oplopen, zullen we dit altijd zo snel mogelijk aan jou laten weten zodat je hiervan op de hoogte bent.

Van zodra de Track&Trace informatie voor jouw bestelling beschikbaar is, krijg je een e-mail van ons toegestuurd met daarin het traceernummer om zo je bestelling te volgen.

In deze mail staat ook een link naar de update pagina van jouw bestelling. Op deze pagina zullen de laatste updates over je bestelling komen.

Bij Trendbody nemen we de volledige verzendkosten voor onze rekening voor bestellingen van €40 of meer. Voor bestellingen van minder dan €40 betaal je €2,95 verzendkosten.

Al onze bestellingen worden elke dag voor 20:00 verwerkt. Plaats je pas na 20:00 een bestelling? Dan zal deze de volgende werkdag verwerkt worden. 

 

JE PAKKET VOLGEN

Jouw bestelling wordt verwerkt en verzonden vanuit ons magazijn in Yiwu, China. 

Daarna wordt hij door de lokale vervoersdienst overgebracht naar de luchthaven van China. Van hieruit wordt jouw pakketje via luchtverkeer naar België of Nederland vervoerd.

Van zodra jouw pakketje in België of Nederland is aangekomen, haalt bpost of PostNL jouw bestelling op. 

Zodra wij het pakket aanbieden bij bpost of PostNL zou je pakketje binnen de 3 werkdagen bij jouw thuis moeten worden geleverd. 

 

WANNEER JE NIET THUIS BENT

Was je onverwacht niet thuis of heb je de bel niet gehoord? De bpost of PostNL bezorger laat een kaartje achter in je brievenbus. Hierop staat of het pakket op een andere dag wordt aangeboden of bezorgd is bij je buren.

 

RETOURNEREN EN TERUGBETALING

Jouw pakketje terugsturen bij Trendbody kan tot 180 dagen na ontvangst van je bestelling. Van zodra wij het retourspakketje hebben ontvangen, storten wij binnen de 7 werkdagen het totaalbedrag terug op jouw rekening. De retourskosten worden niet door TrendBody vergoed en zijn dus voor rekening van de klant. Hieronder lees je hoe het retourneren van jou bestelling in zijn werk gaat.

 

Bij TrendBody heb je telkens 3 mogelijkheden om je bestelling te herroepen.

 

ZO RUIL JE EEN PRODUCT OM VOLGENS METHODE 1 (OMRUILEN T.G.V. BESCHADIGING)

Is je artikel beschadigd aangekomen? Breng ons dan zo snel mogelijk op de hoogte zodat we een nieuw exemplaar kunnen opsturen naar jou. Het omruilen van een artikel dat beschadigd geleverd werd, is volledig gratis voor de klant. Echter hebben wij hier enkele bewijsstukken voor nodig zodat we dit verder kunnen onderzoeken. Neem contact met ons op om hierover alles met ons te bespreken. Omruilen t.g.v beschadiging is enkel mogelijk voor artikels die beschadigd werden geleverd.

 

ZO RUIL JE EEN PRODUCT OM VOLGENS METHODE 2 (STANDAARD OMRUILEN)

Ben je niet tevreden met de kleur, het model of de lengte van je accessoire? Breng ons dan zo snel mogelijk op de hoogte om te bespreken voor welk artikel je deze graag wil omruilen. Het omruilen van een artikel waarvan je niet tevreden bent, is volledig gratis (dit is altijd hetzelfde accessoire maar in een andere variant). Enkel de retourskosten worden niet door ons vergoed. Deze zijn dus voor rekening van de klant. 

 

ZO STUUR JE EEN PRODUCT TERUG VOLGENS METHODE 3 (TERUGBETALING)

Voor alle producten geldt een bedenktijd van 180 dagen, die in gaat op de dag nadat je het laatste product van je bestelling hebt ontvangen. Binnen deze periode kan het proces van terugsturen in gang gezet worden. Is deze termijn verstreken, dan kun je producten niet meer terugsturen. 

 

Doorloop de volgende stappen als je te werk gaat volgens methode 2 en 3:

 

STAP 1: BRENG ONS OP DE HOOGTE

Door ons op de hoogte te brengen herroep je de overeenkomst. Dit kun je doen door een e-mail te sturen, maar het meest gebruikelijke is een formulier bij je pakket voegen. Dit laatste heeft onze voorkeur en helpt ons je terugzending snel te verwerken.

Voeg een herroepingsmededeling toe aan de terugzending. Dit is bij voorkeur het Trendbody retoursformulier. Print het formulier uit, vul het zo volledig mogelijk in en voeg dit bij het pakket dat je terugstuurt.

Download hier het retoursformulier.

 

STAP 2: STUUR HET PAKKET TERUG

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw terugzending voor een goede bescherming tijdens het transport.

Pak het artikel in, voeg het retoursformulier ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen.

Stuur vervolgens het pakket terug en volg daarbij onderstaande instructies.

 

Stuur je terugzending op naar onderstaand adres:

Trendbody
Jef Van Hooflaan 8
2630 Aartselaar, België

Let op! Dit is geen bezoekadres.

 

Wanneer je je terugzending bij een postkantoor afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. De terugzending kun je afgeven bij een PostNL of bpost servicepoint.

 

NADAT WIJ JE PAKKET HEBBEN ONTVANGEN

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en opnieuw als 'nieuw' verkocht kan worden.

Is het artikel gedragen en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen.

Hoe hoog deze kosten zijn is afhankelijk van de waardevermindering en zal per geval bekeken worden.

Om extra kosten te vermijden, zorg ervoor dat je artikel onbeschadigd en ongebruikt is.

 

DE AFHANDELING VAN JE RETOUR

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 7 werkdagen, het aankoopbedrag inclusief eventuele extra kosten, aan je terugbetalen.

Wij wachten met terugbetalen, totdat we het product in goede staat hebben ontvangen. De terugbetaling wordt gedaan via een bankoverschrijving. 

 

ZO VERSNEL JE HET RETOURSPROCES

Om een soepele en snelle verwerking van je terugzending mogelijk te maken, vragen we je rekening te houden met de volgende aspecten, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • Vermeld altijd je bestelnummer
  • Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen is uiteraard mogelijk)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen